KLUCZYKI: 1 szt.
DR: brak, jest osw. o zagubieniu DR
POLISA: jest
AUKCJA Z PROWIZJĄ 1% netto (slownie: jeden procent) wartosci netto wylicytowanego przedmiotu aukcji, nie mniej niz 500 PLN (slownie: piecset zlotych PLN) netto
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu
Postanowienia ogólne
§ 1.
1. Regulamin określa szczegółowe zasady przeprowadzania Aukcji internetowej na
sprzedaż przez SCM Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu przejętych
przez SCM w trakcie Postępowania windykacyjnego lub pochodzących z gospodarki
własnej SCM.
2. Celem Aukcji internetowej jest wybór najbardziej korzystnej dla SCM Oferty
przedstawionej przez Uczestnika na sprzedaż Przedmiotu leasingu/Pakietu
przedmiotów leasingu, o których jest mowa w ust. 1 powyżej.
3. Organizatorem Aukcji internetowej jest SCM i Firma, które organizują i
przeprowadzają Aukcję internetową na podstawie zawartej umowy o współpracy.
§ 2.
Słownik pojęć
Użyte w treści Regulaminu określenia oznaczają:
1) Aukcja internetowa - procedura prowadząca do wyboru Nabywcy za cenę
najbardziej korzystną dla SCM;
2) SCM – Santander Consumer Multirent Sp. z o.o. z siedzibą ul. Legnicka 48 B, 54-202
Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000286383, REGON: 141050282, NIP: 522-28-57-117. Adres właściwy do
składania przez Konsumenta reklamacji w zakresie organizacji Aukcji internetowej:
bok@scmultirent.pl;
3) Cena wywoławcza - cena Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu od
jakiej zaczyna się Aukcja internetowa;
4)
5) Firma - podmiot, z którym SCM zawarł umowę o współpracy w zakresie organizacji i
udostępnienia technicznych środków do przeprowadzenia Aukcji internetowych na
sprzedaż Przedmiotów leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu;
6) Formularz przystąpienia – załącznik do niniejszego Regulaminu zawierający
oświadczenia akceptowane przez Uczestnika aukcji;
7) Formularz rejestracyjny - elektroniczny wniosek zawierający dane Uczestnika
niezbędne do uczestnictwa w Aukcji internetowej wypełniany w momencie rejestracji
konta na portalu aukcyjnym;
8) Leasingobiorca - osoba, z którą SCM zawarł umowę leasingową;
9) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z SCM czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
10) Nabywca - Uczestnik, z którym SCM zawarł umowę sprzedaży w momencie
przybicia lub poinformowania o wyborze oferty Przedmiotu leasingu/Pakietu
przedmiotów leasingu;
11) Oferta - oświadczenie woli złożone przez Uczestnika Aukcji internetowej w celu
zawarcia umowy sprzedaży Przedmiotów leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu;
12) Pakiet przedmiotów leasingu - kilka Przedmiotów leasingu o różnym stanie
technicznym i różnej wartości, które mogą być sprzedawane tylko łącznie;
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu.
13) Przedmiot leasingu - indywidualnie oznaczony pojazd mechaniczny lub inna niż
pojazd mechaniczny rzecz ruchoma przejęta przez SCM w ramach działań
windykacyjnych lub dobrowolnie oddanych przez klientów SCM zgodnie z
postanowieniami zawartych umów leasingu, umów pożyczki lub dzierżawy, jak
również innych umów o podobnym charakterze albo pochodząca z gospodarki
własnej SCM, oferowana przez SCM w Aukcji internetowej;
14) Postąpienie - kwota minimalnego podniesienia ceny Przedmiotu leasingu/Pakietu
przedmiotów leasingu stanowiących przedmiot Aukcji internetowej dla przebicia
dotychczasowej Oferty;
15) Postępowanie windykacyjne - wszelkie dopuszczalne prawem czynności
zmierzające do odzyskania wymagalnych należności SCM;
16) Pożyczkobiorca - osoba, z którą SCM zawarł umowę pożyczki;
17) Pracownik OW - pracownik obszaru windykacji;
18) Regulamin - niniejszy Regulamin Organizowania Aukcji Internetowej na sprzedaż
Przedmiotów leasingu;
19) Uczestnik - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
której na mocy obowiązujących przepisów prawa została przyznana osobowość
prawna, biorąca udział w Aukcji internetowej;
20) Windykator – podmiot zewnętrzny, z którym SCM zawarł umowę o współpracy w
zakresie windykacji należności SCM.
II
Postanowienia szczegółowe
§ 3.
Podstawa prawna przeprowadzenia Aukcji internetowej
1. 2. Aukcja internetowa przeprowadzana jest zgodnie z niniejszym Regulaminem.
Do obowiązków Uczestnika aukcji należy weryfikacja stanu technicznego Przedmiotu
leasingu w miejscu jego przechowania przed złożeniem Oferty zakupu.
§ 4.
Przedmiot Aukcji internetowej
1. Przedmiotem Aukcji internetowej są Przedmioty leasingu/Pakiety przedmiotów
leasingu, przejęte przez SCM w trakcie Postępowania windykacyjnego, dobrowolnie
oddane przez klientów SCM zgodnie z postanowieniami umowy leasingowej, umowy
dzierżawy, umowy pożyczki lub umowy o innym charakterze lub pochodzące z
gospodarki własnej SCM.
2. Przedmioty leasingu będące przedmiotem Aukcji internetowej można oglądać w
miejscu i w godzinach wskazanych w ogłoszeniu o Aukcji internetowej lub w
szczegółowych warunkach Aukcji internetowej.
§ 5.
Warunki i zasady uczestnictwa w Aukcji internetowej
1. Ogłoszenie o Aukcji internetowej podawane jest do publicznej wiadomości na
stronach internetowych Firmy organizującej Aukcję internetową. Informacje o
ogłaszanych Aukcjach internetowych podawane są do wiadomości Uczestników
innych Aukcji internetowych zarejestrowanych na portalach aukcyjnych
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu.
prowadzonych przez Firmę, na adres e-mail podany w Formularzu rejestracyjnym
Uczestnika, pod warunkiem wyrażenia zgody na ich otrzymywanie.
2. W ogłoszeniu o Aukcji internetowej podaje się:
1) informację o SCM jako współorganizatorze Aukcji internetowej wraz z pełnymi
danymi rejestrowymi;
2) informację o Firmie działającej na rzecz SCM i wspomagającej techniczną
stronę organizowanej Aukcji internetowej wraz z pełnymi danymi rejestrowymi
Firmy;
3) informację o miejscu, terminie, przedmiocie i formie Aukcji internetowej;
4) informację o miejscu i terminach, w których można oglądać Przedmioty
leasingu stanowiące przedmiot Aukcji internetowej;
5) informację o stronie internetowej, na której dostępne są szczegółowe warunki
Aukcji internetowej obejmujące w szczególności: dane Przedmiotów leasingu
będących przedmiotem Aukcji internetowej i ceny wywoławcze (dotyczy Aukcji
internetowej). W ogłoszeniu o Aukcji internetowej mogą być zamieszczane
także inne, niż wskazane wyżej informacje dotyczące Aukcji internetowej.
3. W Aukcji internetowej mogą brać udział podmioty będące Uczestnikami.
4. W Aukcji internetowej Przedmiotów leasingu pochodzących z windykacji lub
dobrowolnie oddanych przez Leasingobiorców lub Pożyczkobiorców, dzierżawców nie
mogą uczestniczyć:
1) Firma, Windykatorzy, rzeczoznawcy współpracujący z SCM;
2) pracownicy firm współpracujących z SCM w zakresie świadczenia czynności
związanych z windykacją Przedmiotów leasingu, tj. przewozów Przedmiotów
leasingu, przechowywania Przedmiotów leasingu;
3) Członkowie Zarządu SCM, Pracownicy OW.
5. W Aukcji internetowej Przedmiotów leasingu pochodzących z gospodarki własnej SCM
nie mogą uczestniczyć:
1) Firma i rzeczoznawcy współpracujący z SCM;
2) Członkowie Zarządu SCM, Pracownicy SCM i Pracownicy OW, w których zakresie
obowiązków służbowych pozostaje obsługa floty samochodowej SCM.
6. Uczestnik przystępując do Aukcji internetowej na zakup Pakietu przedmiotów
leasingu zobowiązany jest licytować wszystkie Przedmioty leasingu wchodzące w
skład pakietu.
7. W przypadku licytacji tylko pojedynczych Przedmiotów leasingu z pakietu przez
wszystkich Uczestników danej Aukcji internetowej, Aukcję internetową uważa się za
zakończoną wynikiem negatywnym.
8. SCM może odwołać Aukcję internetową przed rozpoczęciem Aukcji, z zastrzeżeniem,
że informacja o odwołaniu Aukcji internetowej powinna zostać podana do wiadomości
publicznej niezwłocznie, w sposób wskazany w § 5 ust. 1 Regulaminu. SCM może
również, w uzasadnionych przypadkach, wycofać Przedmiot leasingu z Aukcji
internetowej, z zastrzeżeniem, że informacja o wycofaniu Przedmiotu leasingu z
Aukcji internetowej powinna zostać podana do wiadomości publicznej, w
szczególności do informacji Nabywców biorących udział w licytacji danego Przedmiotu
leasingu.
9. Aukcję internetową przerwaną z powodu awarii technicznej uniemożliwiającej dalsze
jej kontynuowanie SCM pozostawia bez rozstrzygnięcia, jednocześnie wyznaczając
termin powtórzenia aukcji i podając informacje o powtórzeniu Aukcji internetowej do
wiadomości publicznej, w sposób wskazany w § 5 ust. 1 powyżej.
§ 6.
Aukcja internetowa.
1. Udział w Aukcji internetowej jest możliwy po wypełnieniu i wysłaniu przez Uczestnika
Formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie internetowej Firmy
organizującej Aukcję internetową. Przystąpienie do Aukcji internetowej wymaga
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu.
uprzedniego zapoznania się z Regulaminem oraz jego akceptacji w Formularzu
przystąpienia, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. Potwierdzeniem możliwości udziału w Aukcji internetowej jest otrzymanie na adres e-
mail Uczestnika podany w Formularzu rejestracyjnym cyfrowego kodu dostępu,
pozwalającego na udział w Aukcji internetowej oraz uprawniającego również do
uzyskania pełnej informacji o przedmiocie Aukcji internetowej.
3. Oferowane przez Uczestnika Aukcji internetowej ceny są informacjami jawnymi,
a najwyższa oferowana cena jest uwidoczniona w systemie aukcyjnym.
4. SCM lub Firma niezwłocznie potwierdza w formie elektronicznej na adres e-mail
Uczestnika otrzymanie jego Oferty.
5. Oferta Uczestnika wiąże go do momentu jej przebicia przez inną skutecznie złożoną
Ofertę (w przypadku trybu licytacji) albo do czasu jej negatywnego rozpatrzenia
przez SCM (w przypadku trybu „Twoja Oferta”).
6. Minimalna wysokość Postąpienia wynosi 100 zł.
7. Aukcja internetowa jest ważna, jeżeli chociaż jeden Uczestnik zaoferował cenę
wyższą o jedno Postąpienie od Ceny wywoławczej.
8. Aukcję internetową uważa się za zakończoną wynikiem negatywnym, jeżeli żaden
Uczestnik nie zaoferował Postąpienia ponad Cenę wywoławczą.
9. SCM ma prawo weryfikacji danych podanych przez Uczestnika składającego Ofertę
pod kątem ich zgodności z Formularzem rejestracyjnym. Oferta, złożona przez
Uczestnika, który nie spełnia wymogów określonych w § 5 ust. 3-5 Regulaminu
zostaje odrzucona.
10. Czas trwania Aukcji internetowej, ustalony przez SCM, publikowany jest na stronach
internetowych Firmy w ogłoszeniu o Aukcji internetowej.
11. Licytację wygrywa Uczestnik, który złożył najwyższą Ofertę zgłoszoną przed
zamknięciem licytacji (przybicie). Firma zawiadomi Uczestnika o wygraniu Aukcji
internetowej na adres e-mail podany w Formularzu rejestracyjnym niezwłocznie,
jednak nie później niż do końca dnia następującego po dniu zakończenia Aukcji
internetowej.
12. Jeżeli kilku Uczestników Aukcji internetowej zaproponowało w Ofercie tę samą cenę,
Aukcję internetową wygrywa ten Uczestnik, który złożył najwyższą Ofertę jako
pierwszy.
§ 7.
Opcja pod nazwą „Twoja Oferta”.
1. Do momentu zakończenia licytacji SCM ma prawo uruchomić opcję pod nazwą „Twoja
Oferta”, o czym SCM poinformuje w ogłoszeniu o Aukcji internetowej
w sposób wskazany w § 5 ust. 1 Regulaminu.
2. Złożona przez Uczestnika Oferta nabycia Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów
leasingu za pomocą „Twojej Oferty” stanowi Ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.) i
będzie rozpatrywana przez SCM tylko wówczas gdy:
1) Przedmiot leasingu/Pakiet przedmiotów leasingu objęty „Twoją Ofertą” nie
został wylicytowany podczas Aukcji internetowej zgodnie z zasadami, o których
mowa w § 6 Regulaminu
albo
2) Uczestnik, który złożył najwyższą Ofertę na Przedmiot leasingu/Pakiet
przedmiotów leasingu objętych „Twoją Ofertą” nie wpłacił ceny zgodnie z
warunkami Regulaminu i SCM nie zawarł umowy sprzedaży z uwzględnieniem
postanowień § 8 ust. 4 i 5 Regulaminu.
3. O przyjęciu złożonej Oferty w opcji „Twoja Oferta”, Firma informuje Uczestnika, który
złożył najwyższą Ofertę w terminie do 14 dni kalendarzowych od zakończenia Aukcji
internetowej przeprowadzonej zgodnie z zasadami, o których mowa w § 6
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu.
Regulaminu. Informacja o przyjęciu Oferty przesyłana jest na adres e-mail
Uczestnika podany w Formularzu rejestracyjnym.
4. Jeżeli kilku Uczestników korzystających z opcji pod nazwą „Twoja Oferta”
zaproponowało tę samą cenę, SCM przyjmie Ofertę Uczestnika, który złożył ją jako
pierwszy.
5. Postanowienia § 5, § 8, § 9, § 10 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
§ 8.
Zawarcie umowy sprzedaży.
1. Umowa sprzedaży zostanie podpisana z Uczestnikiem wyłonionym w drodze Aukcji
internetowej/Aukcji pod nazwą „Twoja Oferta”.
2. Za chwilę zawarcia umowy sprzedaży uznaje się chwilę powiadomienia Uczestnika, o
którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu przez Firmę o wynikach opcji „TWOJA
OFERTA”
, zaś w przypadku zawarcia umowy w trybie licytacji za chwilę zawarcia
umowy uznaje się chwilę udzielenia przybicia.
3. Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę wynikającą z Oferty zaakceptowanej przez
SCM w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży oraz odebrać
Przedmiot leasingu/Pakiet przedmiotów leasingu po zapłaceniu ceny, jednak nie
później niż w terminie do 7 dni roboczych od daty zawarcia umowy sprzedaży.
4. W przypadku niewywiązania się z obowiązku wpłacenia przez Nabywcę ceny
wynikającej z Oferty zaakceptowanej przez SCM, w terminie 3 dni roboczych od dnia
zawarcia umowy sprzedaży, SCM jest upoważniony do odstąpienia od przedmiotowej
umowy sprzedaży oraz zawarcia umowy sprzedaży Przedmiotu leasingu/Pakietu
przedmiotów leasingu z Uczestnikiem, który złożył drugą co do wysokości Ofertę
zakupu.
5. W przypadku rezygnacji drugiego Uczestnika z zawarcia umowy sprzedaży
Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu, umowa sprzedaży może zostać
zawarta z Uczestnikiem, który złożył trzecią co do wysokości Ofertę zakupu, z
zastrzeżeniem, że w Aukcji internetowej wzięło udział więcej niż 2 Uczestników. Po
odrzuceniu propozycji przez drugiego (jeżeli w Aukcji internetowej wzięło udział 2
Uczestników) lub trzeciego Uczestnika (jeżeli w Aukcji internetowej wzięło udział
więcej niż 2 Uczestników) Aukcję internetową uważa się za nierozstrzygniętą. O
złożeniu propozycji zawarcia umowy sprzedaży drugiemu lub trzeciemu Uczestnikowi
decyduje SCM. Oferta SCM jest przekazywana drugiemu lub trzeciemu Uczestnikowi
w formie wiadomości elektronicznej na adres e-mail Uczestnika podany w Formularzu
rejestracyjnym, w terminie nie późniejszym niż 14 dni roboczych od dnia
zakończenia Aukcji internetowej.
6. Jeżeli Uczestnik, który wygrał Aukcję internetową nie stawi się osobiście lub przez
prawidłowo umocowanego pełnomocnika w celu odebrania Przedmiotu leasingu w
uzgodnionym z SCM miejscu i terminie lub nie zapłaci ceny, SCM może:
1) odstąpić od zawartej umowy sprzedaży;
2) podjąć decyzję o niedopuszczeniu tego Uczestnika do kolejnych Aukcji
internetowych organizowanych przez SCM.
7. Wydanie Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu nastąpi w lokalizacji
wskazanej w opisie każdego Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu.
8. Cena osiągnięta w licytacji albo zaproponowana w zaakceptowanej przez SCM Ofercie
stanowi cenę brutto nabycia Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu.
9. Koszty zawarcia umowy sprzedaży i odbioru Przedmiotu leasingu/Pakietu
przedmiotów leasingu ponosi Nabywca.
10. Jedyną akceptowalną przez SCM formą płatności ceny sprzedaży jest przelew na
numer rachunku wskazany w zawiadomieniu wysyłanym przez Firmę, informującym
Uczestnika o wygranej licytacji lub przyjęciu Oferty.
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu.
11. Nabywca po zawarciu umowy sprzedaży z SCM, jest zobowiązany na podstawie
pisemnego lub w formie wiadomości e-mail, powiadomienia otrzymanego od Firmy,
do zapłaty na rzecz Firmy, opłaty aukcyjnej za zakupiony pojazd. Opłatę aukcyjną
należy wnieść w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania powiadomienia na
konto podane w powiadomieniu. Wysokość opłaty aukcyjnej będzie każdorazowo
określana w szczegółowych warunkach aukcji, o których mowa w §5 ust. 2 pkt 5
Regulaminu. Po dokonaniu opłaty aukcyjnej na rzecz Firmy zostanie wystawiona
faktura VAT za wykonaną usługę aukcyjną. Brak wniesienia opłaty aukcyjnej nie
wpływa na dalszy bieg transakcji zakupu pojazdu.
§ 9.
Wydanie Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu i zasady
odpowiedzialności.
1. Przedmiot leasingu/Pakiet przedmiotów leasingu zostaną wydane po zapłaceniu ceny
w terminie określonym w § 8 ust. 3 Regulaminu oraz podpisaniu umowy
sprzedaży/odbiorze Faktury VAT. Odbiór Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów
leasingu dopuszczalny jest jedynie osobiście poprzez Nabywcę lub przez prawidłowo
pisemnie upoważnionego pełnomocnika Nabywcy.
2. Nieodebranie Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu w terminie
określonym w § 8 ust. 3 Regulaminu spowoduje naliczenie opłat za przechowywanie
Przedmiotu leasingu, a w przypadku Przedmiotów leasingowych będących pojazdami
mechanicznymi opłat parkingowych, według stawek stosowanych przez
parking/przechowawcę, na którym przechowywane są Przedmioty leasingu, za każdą
rozpoczętą dobę. Ich uiszczenie będzie warunkować odbiór Przedmiotów leasingu.
3. Do umów sprzedaży zawieranych z Uczestnikiem, który jest Konsumentem lub osobą
fizyczną zawierającą umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, mają zastosowanie przepisy
dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne
Przedmiotów leasingu będących przedmiotem sprzedaży.
4. SCM nie udziela gwarancji oraz nie świadczy usług posprzedażowych związanych z
Przedmiotem leasingu/Pakietem przedmiotów leasingu.
III
Postanowienia końcowe.
§ 10.
1. SCM jest administratorem danych osobowych Nabywców w procesie organizacji
Aukcji internetowych. Pełne dane informacyjne dotyczące SCM jako administratora
danych Nabywców zostały przedstawione w Załączniku nr 3 do niniejszego
Regulaminu.
2. Firma jest administratorem danych osobowych Uczestników w procesie organizacji
Aukcji internetowych. Pełne dane informacyjne dotyczące Firmy jako administratora
danych Uczestników są wskazane w Klauzuli informacyjnej dotyczącej ochrony
danych osobowych Uczestnika aukcji, za której każdorazowe przekazanie
Uczestnikom aukcji odpowiedzialna jest Firma.
3. Uczestnikom Aukcji internetowej przysługuje prawo składania reklamacji dotyczących
przebiegu Aukcji internetowej na adres email Firmy wskazany na stronie
internetowej Firmy lub w formularzu kontaktowym znajdującym się na stronie
serwisu aukcyjnego.
4. Reklamacje w zakresie czynności związanych z przeprowadzeniem Aukcji
internetowych z dopiskiem „Aukcja internetowa z dnia (data zakończenia Aukcji
internetowej)” mogą być składane przez cały czas trwania Aukcji internetowej, jednak
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu.
nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia licytacji, zaś w
przypadku opcji pod nazwą „Twoja Oferta” w terminie 14 dni od dnia powiadomienia
Uczestnika przez Firmę
o rozpatrzeniu jego Oferty. O dacie złożenia reklamacji decyduje data stempla
pocztowego (w przypadku nadania reklamacji w Urzędzie Pocztowym), data złożenia
reklamacji (w przypadku złożenia reklamacji osobiście) lub data wysłania wiadomości
na adres e-mail.
5. Reklamacja w zakresie czynności związanych z przeprowadzeniem Aukcji
internetowych powinna zawierać imię, nazwisko i adres do korespondencji Uczestnika,
numer Aukcji internetowej, której dotyczy reklamacja oraz wskazanie jakie działanie
lub zaniechanie Firmy jest przedmiotem reklamacji.
6. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Uczestnik zostanie poinformowany pisemnie w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji przez Uczestnika.
7. Przy rozpatrywaniu reklamacji Firma opiera się na treści niniejszego Regulaminu.
Rozpatrzenie reklamacji wyczerpuje postępowanie reklamacyjne.
8. Uczestnikom Aukcji internetowych będących Konsumentem przysługuje również
prawo składania reklamacji dotyczących ewentualnych roszczeń Nabywców. Adresem
właściwym do składania reklamacji jest adres: Santander Consumer Multirent Sp. z
o.o. z siedzibą ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław, lub adres email:
bok@scmultirent.pl;
9. Zasady zgłaszania i rozpatrywania reklamacji określone w Regulaminie w żaden
sposób nie ograniczają prawa Uczestnika do wystąpienia z roszczeniem do właściwego
sądu powszechnego.
10. Nabywcy będącemu Konsumentem w rozumieniu ww. Ustawy lub osobą fizyczną
zawierającą umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,
gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej przysługuje prawo odstąpienia od umowy
sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie
przez Konsumenta Przedmiotu leasingu/ostatniego z Przedmiotów leasingu
wchodzących w skład Pakietu przedmiotów leasingu. Oświadczenie może zostać
złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu, zaś do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W
przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Konsument ponosi bezpośrednie koszty
zwrotu Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotu leasingu.
IV
Załączniki.
§ 11.
Załącznik do niniejszego Regulaminu stanowi:
1) Formularz przystąpienia do licytacji w Aukcji internetowej – Załącznik nr 1;
2) Formularz odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w drodze Aukcji internetowej – Załącznik nr 2
3) Klauzula informacyjna dla Nabywcy – Załącznik nr 3
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu.