Instrukcja użytkownika - aukcja internetowa na portalu dawro.pl
I. Rejestracja
II. Logowanie
III. Przystąpienie do aukcji
IV. Złożenie oferty
V. Zakończenie aukcji - finalizacja transakcji
I. Rejestracja uczestnika:
1. Klikamy na przycisk „REJESTRACJA”
Wybieramy „OSOBA FIZYCZNA” lub „FIRMA” i uzupełniamy wszystkie wymagane pola, prawidłowymi danymi. Dane zostają poddane weryfikacji przed pierwszym przystąpienie do aukcji/licytacji.
Prosimy pamiętać o zaznaczeniu zgód na przetwarzanie danych osobowych.
Informujemy, iż bazy danych zawierające Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z wymogami GIODO.
Po wypełnieniu zatwierdź rejestrację klikając:
Po zatwierdzeniu rejestracji na ekarnie użytkownika pojawi się informacja:
Na adres email podany przy rejestracji został wysłana wiadomość informująca o konieczności potwierdzenia autentyczność konta email i aktywująca konto:
Należy kliknąć na link : Aktywacja konta
Jeżeli Państwa przeglądarka nie otworzy strony www.dawro.pl zawierającej potwierdzenie aktywacji konta wówczas prosimy o skopiowanie linku aktywacyjnego - w tym przypadku -
http://www.dawro.pl/?module=aktywacja&h=przykladowy-link-401588704a8bb1725b1650.5934200 |
i wklejenie go do okienka przeglądarki jako adres. Po przejściu na tak wskazany adres pojawi się strona serwisu Dawro.pl z następującą informacją :
Dziękujemy za aktywację konta i potwierdzenie danych!
Od tego momentu możesz się zalogować i otrzymasz dostęp do modułu aukcyjnego.
II. Logowanie użytkownika:
1. W celu zalogowania używamy opcji „LOGOWANIE” w pasku nagłówka strony głównej.
Po uruchomieniu pojawi się plansza, wpisz login i hasło ustalone przy rejestracji.
Po zalogowaniu na portalu dawro.pl w górnej części nagłówka pojawiają się opcje dostępne dla uczestników aukcji.
POCZTA - wysyłane informacje o aukcjach, licytacjach, obwieszczeniach.
MOJE AUKCJE - lista trwających aukcji do których przystąpił użytkownik.
WYLICYTOWANE - lista wygranych aukcji, szczegóły dot. płatności, numer konta, data ważności przeglądu, data ważności ubezpieczenia.
DANE - możliwość zmiany danych użytkownika, danych firmy.
III. Przystąpienie do aukcji:
Formatuj wygląd listy i sortuj po parametrach. Wybierz pojazd, przejdź do strony z opisem i z możliwością przystąpienia.
Strona z opisem pojazdu „PRZYSTĄP DO AUKCJI”.
Opis zawiera m.in. dane dotyczące pojazdu, cenę wywoławczą, najwyższą ofertę oraz link do wyceny wykonanej przez rzeczoznawcę. Opis i publikowane wyceny pojazdów nie stanowią elementu oznaczenia lub technicznego opisu pojazdu, mają one charakter wyłączenie poglądowy.
Przystapienie do aukcji umożliwia do licytowanie pojazdu - podbijania ofert. Po przystąpieniu do aukcji, można podejrzeć historię aukcji i oferowane ceny.
Tak wygląda strona po akceptacji regulaminu:
3. Użytkownik oczekuje na akceptację przystąpienia do udziału w wybranej aukcji. Na ekranie pojawi się informacja:
Dziękujemy!
Wszystkie informacje zostały wysłane na Państwa adres email.
W przypadku braku jakichkolwiek dokumnetów potrzebnych do prawidłowej weryfikacji można skontaktować się telefonicznie lub mailowo z Domem Aukcyjnym.
4. Użytkownik otrzymuje stosowną informację e-mailem o chęci przystąpienia do aukcji i akceptacji jej warunków.
Po akceptacji przystąpienia na podglądzie znika status „przystąp” i uczestnik aukcji ma możliwość pełnego podglądu historii aukcji i licytowanych cen ofertowych.
IV. Złożenie oferty:
1. Uczestnik aukcji ma możliwość składania ofert do licytacji przy pomocy klawisza "LICYTUJ PRZEDMOT"
Ręcznie podbijanie ofert:
Złóż ofertę żywając niebieskich przycisków 100 zł, 200 zł, 500 zł, 1000 zł, 1500 zł, 2000 zł. Przyciski te uzupełniają pole o wybraną wartość plus cena aktualna pojazdu. Naciśnięcie przycisku „LICYTUJ” spowoduje zatwierdzenie zmiany. Nie zapomnij o zaznaczeniu warunków aukcji. Licytujący ma obowiązek zapłaty. Możesz też ręcznie wpisać kwotę, ale musi ona być wyższa od aktualnej minimum o 100 a jednocześnie nie może być wyższa o 2000. Naciśnięcie przycisku „LICYTUJ” spowoduje zatwierdzenie zmiany.
Automat do podbijania ofert:
Wpisując zadeklarowany limit w polu, można ustawić swój limit, który będzie wykorzystywany przez automat do składania ofert aż do wyczerpania ustawionego limitu. Zgodnie z regulaminem automat będzie wysyłał kontrofertę wyższą o minimalną wartość postąpienia 100. Naciśnięcie przycisku „USTAW LIMIT” spowoduje zatwierdzenie zmiany. Istnieje mozliwość anulowania limitu w dowolnej chwili klikając „USUŃ LIMIT”.
Opcja Twoja Oferta:
W przypadku braku oferty przy licytacji, dzięki Opcja Twoja Oferta moża zaproponować kwotę niższą od wywoławczej. Zostanie ona automatycznie wysłana do organizatora aukcji. Szczegółowe zasady "Opcja Twoja Ofera" zostały opisane w Regulaminie paragraf 7.
4. Każdy uczestnik aukcji otrzymuje informację z potwierdzeniem złożonej ceny zakupu, w tabeli Historia Ofert, ustawienia limitu, usunięcia limitu oraz jego wyczerpania.
Historia ofert widnieje jest potwierdzeniem złożenia oferty.
W przypadku takiej samej oferty liczy się czas jej złożenia.
Osoba, która wcześniej złożyła swoją propozycję wygrywa.
V. Zakończenie aukcji - finalizacja transakcji:
Dodatkowe informacje:
Pytania prosimy kierować na adres e-mail: aukcje@dawro.pl lub telefonicznie na numer 71 345 07 07.
Życzymy powodzenia.
Zespół Domu Aukcyjnego