szukaj w całym serwisie
Wszystkie aukcje
Aukcje Santander
Aukcje Stellantis
Aukcje Noble Finance
Wszystkie ogłoszenia
Ogłoszenia ruchomości
Ogłoszenia nieruchomości
Szukaj w całym serwisie
Drukuj:

BUDOWNICTWO ELEKTROENERGETYCZNE

Nazwa:

Syndyk masy upadłości Budownictwa Elektroenergetycznego „SELPOL” SA w upadłości z siedzibą w Łodzi ogłasza pisemny przetarg ofertowy na sprzedaż przedsiębiorstwa upadłego

Data:
2025-03-25 00:00
Sprzedawca:
BUDOWNICTWO ELEKTROENERGETYCZNE
SPÓŁKA AKCYJNA W UPADŁOŚCI
ul. RATAJSKA, nr 14/18 , 91-231
tel. 604 583 131
Cena wywoławcza
13 200 000,00 zł
Rodzaj licytacji:
sprzedaż z wolnej reki
Numer KM:
Kategorie:
Ruchomości, Pojazdy
Nieruchomości, Działki i grunty
Nieruchomości, Budynki usługowo-przemysłowe
 

 

OBWIESZCZENIE

 

Syndyk masy upadłości Budownictwa Elektroenergetycznego „SELPOL” SA w upadłości z siedzibą w Łodzi ogłasza pisemny przetarg ofertowy na sprzedaż przedsiębiorstwa upadłego Budownictwa Elektroenergetycznego „SELPOL” SA w upadłości z siedzibą w Łodzi jako całości w rozumieniu art. 551 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz.1061 z późniejszymi zmianami) na przedstawionych poniżej warunkach:

1. Przedmiotem przetargu jest sprzedaż przedsiębiorstwa BUDOWNICTWO ELEKTROENERGETYCZNE "SELPOL" Spółka Akcyjna w upadłości z siedzibą w Łodzi (dalej „Upadły” lub „Spółka”) jako całości w rozumieniu art. 551 Kodeksu cywilnego obejmującego następujące składniki majątkowe (dalej „Przedsiębiorstwo”):

1.1. Nieruchomości w postaci:

1.1.1. prawa użytkowania wieczystego działki gruntu nr 138/1 o powierzchni 6.500 m2 wraz z prawem własności budynku biurowego (3-kondygnacyjnego podpiwniczonego o powierzchni użytkowej 2.155,20 m2), budynku magazynowo-garażowego (parterowego niepodpiwniczonego o powierzchni użytkowej 573,40 m2), położonych w Łodzi przy ul. Ratajskiej 14/18, dla której Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XVI Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą LD1M/00056954/3, wskazane w poz. 2.1 spisu inwentarza w systemie teleinformatycznym obsługującym postępowanie sądowe w Krajowym Rejestrze Zadłużonych pod sygn. akt LD1M/GUp/48/2023, o łącznej wartości szacunkowej 3.980.000,00 zł brutto,

1.1.2. prawa użytkowania wieczystego działki gruntu nr 123/6 o powierzchni 2.965 m2 stanowiącej drogę dojazdową wraz z prawem własności części budynku portierni (o powierzchni użytkowej 60m2), położonej w Łodzi przy ul. Ratajskiej 14/18, dla której Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XVI Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą LD1M/00126108/0, wskazane w poz. 2.1 spisu inwentarza w systemie teleinformatycznym obsługującym postępowanie sądowe w Krajowym Rejestrze Zadłużonych pod sygn. akt LD1M/GUp/48/2023, o łącznej wartości szacunkowej 615.000,00 zł brutto,

1.1.3. prawa użytkowania wieczystego działek gruntu nr 109/7 o powierzchni 639 m2 oraz nr 133/3 o powierzchni 7 m2 stanowiących drogę dojazdową, położonych w Łodzi przy ul. Ratajskiej 14/18, dla których Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XVI Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą LD1M/0301786/7, wskazane w poz. 2.1 spisu inwentarza w systemie teleinformatycznym obsługującym postępowanie sądowe w Krajowym Rejestrze Zadłużonych pod sygn. akt LD1M/GUp/48/2023, o łącznej wartości szacunkowej 115.000,00 zł brutto,

1.1.4. prawa własności leśnej działki gruntu nr 406 o powierzchni 6.700 m2 wraz z zadrzewieniem, położonej w obrębie Wólka Czarnińska, gmina Stanisławów, powiat miński, województwo mazowieckie, dla której Sąd Rejonowy w Mińsku Mazowieckim V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą SI1M/00116212/0, wskazane w poz. 2.2 spisu inwentarza w systemie teleinformatycznym obsługującym postępowanie sądowe w Krajowym Rejestrze Zadłużonych pod sygn. akt LD1M/GUp/48/2023, o łącznej wartości szacunkowej 30.000,00 zł brutto,

1.2. Ruchomości w postaci środków transportu, wyposażenia biurowo-magazynowego, narzędzi, materiałów i złomu wskazane w poz. 1.1 - 1.639 spisu inwentarza w systemie teleinformatycznym obsługującym postępowanie sądowe w Krajowym Rejestrze Zadłużonych pod sygn. akt LD1M/GUp/48/2023, o łącznej wartości szacunkowej 357.370,00 zł brutto,

1.3. Wartości niematerialne i prawne w postaci marki „SELPOL” należącej do BUDOWNICTWA ELEKTROENERGETYCZNEGO "SELPOL" Spółki akcyjnej w upadłości z siedzibą w Łodzi wskazanej w poz. 4.1 spisu inwentarza w systemie teleinformatycznym obsługującym postępowanie sądowe w Krajowym Rejestrze Zadłużonych pod sygn. akt LD1M/GUp/48/202, o łącznej wartości szacunkowej 7.940.000,00 zł brutto.

2. Przedmiotu przetargu nie stanowią środki pieniężne na rachunkach bankowych i w kasie Przedsiębiorstwa, należności oraz zobowiązania Upadłego.

3. Cena wywoławcza w/w Przedsiębiorstwa w całości będącego przedmiotem przetargu wynosi

13.200.000,00 (trzynaście milionów dwieście tysięcy) złotych brutto.

4. Syndyk zaprasza do udziału w przetargu i składania pisemnych ofert w języku polskim na zakup w/w Przedsiębiorstwa w całości w terminie do 25 marca 2025 roku na adres: Syndyk masy upadłości BUDOWNICTWA ELEKTROENERGETYCZNEGO "SELPOL" SA w upadłości z siedzibą w Łodzi, ul. Andrzeja Struga nr 16, lok. 311, 90-513 Łódź.

Pisemna oferta wraz z wymaganymi dokumentami powinna być umieszczona w zamkniętej kopercie, którą należy umieścić w drugiej, większej kopercie. Każda z tych kopert powinna być zaadresowana do syndyka wraz z podaniem sygnatury akt LD1M/GUp/48/2023 oraz dopiskiem: „NIE OTWIERAĆ – OFERTA PRZETARGOWA W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM BUDOWNICTWA ELEKTROENERGETYCZNEGO "SELPOL" S.A. w Łodzi w upadłości” i zawierać dokładne oznaczenie składającego ofertę. Oferta, ani żadne oświadczenie w niej zawarte nie mogą być złożone pod warunkiem.

Decydująca jest data wpływu oferty do syndyka. Oferta, która wpłynęła do syndyka po terminie składania ofert nie będzie rozpatrywana. Za datę wpływu oferty uznaje się datę jej doręczenia syndykowi, a nie datę nadania przesyłki w placówce pocztowej.

5. Oferta – pod rygorem odrzucenia – powinna być sporządzona czytelnie w języku polskim i winna zawierać:

a) dokładne oznaczenie oferenta: imię i nazwisko lub wskazanie firmy oferenta, adres/adres rejestrowy oferenta, formę prawną oferenta oraz numeru KRS, REGON oraz NIP (w zależności od formy prawnej oferenta), a w przypadku osoby fizycznej nr PESEL,

b) aktualny (nie starszy niż 3 miesiące) wypis z KRS, CEIDG lub innych rejestrów (w zależności od formy prawnej oferenta), a w przypadku osoby fizycznej kopia aktualnego dowodu osobistego,

c) oferowana cena nabycia brutto za składniki majątkowe będące przedmiotem niniejszego przetargu winna być wyrażona kwotowo i słownie oraz nie może być niższa niż cena wywoławcza, przy czym przy rozbieżności cen, w przypadku rozbieżności między ceną oznaczoną cyframi i słownie, decydujące znaczenie ma cena wyższa,

d) dowód wpłaty wadium na wskazany rachunek bankowy,

e) zobowiązanie nabywcy do pokrycia kosztów, podatków i opłat związanych z zawarciem umowy w formie aktu notarialnego,

f) oświadczenie o przyjęciu warunków przetargu,

g) oświadczenie, iż oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym Przedsiębiorstwa upadłego jako całości oraz jego opisem i oszacowaniem i nie wnosi z tego tytułu żadnych zastrzeżeń,

h) oświadczenie, iż oferent przyjmuje do wiadomości wyłączenie rękojmi za wady fizyczne i prawne na zasadzie art. 558 § 1 k.c. oraz art. 313 ustawy z dnia 28 lutego 2003 roku Prawo upadłościowe,

i) wszelkie zezwolenia i zgody, jeżeli są wymagane prawem ze względu na osobę lub firmę nabywcy,

j) w przypadku działania przez pełnomocnika oryginał dokumentu udzielającego pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym do reprezentacji oferenta w przetargu,

k) wskazanie numeru rachunku bankowego, na które ma zostać zwrócone wadium w przypadku nie wybrania oferty,

l) podpis osoby fizycznej będącej oferentem lub podpisy osób upoważnionych do reprezentacji oferenta nie będącego osobą fizyczną na ofercie oraz wszystkich oświadczeniach,

m) oświadczenie, iż nie zachodzi podstawa do wyłączenia określona w § 2 ust. 2 i 3 niniejszych warunków,

n) oświadczenie oferenta będącego osobą fizyczną, czy pozostaje w związku małżeńskim, a jeśli tak, to czy nabywa przedmiot przetargu do majątku wspólnego małżonków czy do majątku osobistego. W przypadku nabycia przedmiotu przetargu do majątku osobistego oferent winien złożyć wraz z ofertą stosowne oświadczenie. W przypadku nabycia przedmiotu przetargu do majątku wspólnego małżonków ofertę może złożyć jeden z nich, jednakże zgodnie z art. 37 § 1 pkt. 3 ustawy z dnia 25 lutego 1964 Kodeks rodzinny i opiekuńczy - wymagana jest zgoda drugiego małżonka. Zgoda drugiego małżonka na nabycie przedmiotu przetargu do majątku wspólnego winna być wyrażona w formie aktu notarialnego i winna obejmować zgodę na nabycie przedmiotu przetargu, złożenie oferty oraz udział w przetargu, w tym również możliwość postąpienia na warunkach określonych uznaniem współmałżonka biorącego udział w aukcji,

o) w przypadku złożenia oferty wspólnej należy wskazać dane wszystkich osób składających ofertę, dokonać wyboru reprezentanta oferentów oraz określić sposób współwłasności, do jakiej oferenci nabędą Przedmiot sprzedaży, a przy współwłasność ułamkowej również wysokość poszczególnych udziałów,

p) pełnomocnictwo do udziału w przetargu oraz do złożenia oświadczeń wymaganych w niniejszym przetargu powinno być stwierdzone dokumentem z podpisem poświadczonym notarialnie, z wyjątkiem pełnomocnictwa udzielonego doradcy restrukturyzacyjnemu, radcy prawnemu lub adwokatowi, którzy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie,

r) wszystkie dokumenty będące załącznikami do oferty winny zostać złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem pod rygorem odrzucenia oferty. Radca prawny, adwokat i doradca restrukturyzacyjny, będący pełnomocnikiem oferenta może samodzielnie uwierzytelnić odpis składanych dokumentów.

6. Przystępujący do przetargu, pod rygorem odrzucenia jego oferty, powinien wpłacić wadium w wysokości 1.320.000,00 (jeden milion trzysta dwadzieścia tysięcy) złotych, stanowiące 10% (dziesięć procent) ceny wywoławczej, w terminie do 25 marca 2025 roku na rachunek bankowy masy upadłości o numerze: 69 1090 2705 0000 0001 5637 0951, z dopiskiem „Wadium - Przetarg sygn. akt. LD1M/GUp/48/2023”. Liczy się faktyczny termin uznania kwoty w/w wadium na rachunku bankowym masy upadłości.

7. Otwarcie, rozpoznanie i wybór ofert nastąpi na posiedzeniu jawnym w budynku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, ul. Pomorska 37, sala nr 314, w dniu 31 marca 2025 roku o godzinie 13.00.

8. Ogłoszenie oraz warunki przetargu mogą być zmienione lub odwołane bez podania przyczyny. Syndykowi przysługuje bez podawania przyczyny, prawo do zamknięcia przetargu bez wyboru oferty.

9. Szczegółowe warunki przetargu oraz szczegółowe informacje na temat zakresu rzeczowego Przedsiębiorstwa będącego przedmiotem przetargu uzyskać można w systemie teleinformatycznym obsługującym postępowanie sądowe w Krajowym Rejestrze Zadłużonych pod sygn. akt LD1M/GUp/48/2023.

Szczegółowe warunki przetargu dodatkowo zostały wyłożone do wglądu w siedzibie syndyka masy upadłości w Łodzi, ul. Andrzeja Struga nr 16, lok. 311, 90-513 Łódź.

10. Przedmiot przetargu można oglądać w terminie do 25 marca 2025 roku po wcześniejszym uzgodnieniu z syndykiem (numer telefonu: 604-583-131), od którego można również uzyskać dodatkowe informacje na temat zakresu rzeczowego Przedsiębiorstwa upadłego.

 

Drukuj:
Miejsce licytacji / przetargu / rozstrzygnięcia oferty:
Ulica:
Kod i miasto:
Województwo:
Położenie przedmiotu sprzedaży:
Ulica:
Kod i miasto:
Województwo:
śląskie
1
2
3
Firma Dom Aukcyjny Mariola Nosko informuje, iż używa na stronie Dawro.pl technologii "cookies" (tzw. "ciasteczka") do identyfikacji zalogowanych użytkowników w celu poprawnej prezentacji informacji. Użytkownik, który nie chce otrzymywać plików cookie, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Ostrzegamy iż wyłączenie w przeglądarce obsługi plików cookie może utrudnić bądź uniemożliwić poprawne korzystanie ze stron serwisu Dawro.pl .
Kontakt:
Dom Aukcyjny Mariola Nosko
52-017 Wrocław, Wodzisławska 8
Telefon   tel. (71) 34 00 855
Fax   fax (71) 34 00 851
Email   email: biuro@dawro.pl


Polityka Prywatności Informacje Prawne Regulamin Strony

Copyright © Dawro 2025, wszelkie prawa zastrzeżone

Wersja: 3.0.11 [2019-07-03]
Serwisy partnerskie:

Współpracujące wydawnictwa:

berliner-zeitung dziennik-baltycki dziennik-gazeta-prawna dziennik-polski dziennik-wschodni dziennik-zachodni echo-dnia-wspolpracujace gazeta-krakowska gazeta-olsztynska gazeta-wyborcza glos-koszalinski glos-pomorza glos-szczecinski glos-wielkopolski kurier-poranny kurier-szczecinski kurier lodzki lubuska nowiny nto pomorska rzeczypospolita wroclawska wspolczesna